diumenge, 16 de setembre del 2007

De turisme per la ciutat (I): China Town

Hola!!

Bueno, doncs per fi he pogut anar a fer turisme per San Forisco! la veritat és que ha estat un cap de setmana d'anar amunt i avall sense descans! i he de dir que de moment el que he vist m'ha agradat moltíssim!!! el dissabte vaig anar a China Town i un tros de Northern Waterfront (és el port, des d'on es veu l'illa Alcatraz) i avui diumenge he anat al Golden Gate Park i Presidio (aques últim és un parc molt gran, just al nord de la ciutat i per on s'ha de passar per anar al pont del Golden Gate.
Bueno, anem per parts: Chinatown. Un lloc fascinant. Els carrers són una barreja de música i olors de tot tipus, desde menjar dels innumerables restaurants que et pots trobar, fins a olors d'encens i sabons que venen en les també innumerables botigues que hi ha (de fet, crec que només vaig veure botigues i restaurants... XD). Hi ha música també per tot arre, de gent que toca pel carrer (uns instruments que he de dir que són bastant extranys...) o bé la música que surt de les botigues. Totes les guies que tinc et recomanen que comencis pel mateix lloc, per la porta d'entrada amb els seus lleons a dreta i esquerra (la China Town de San Francisco sí que té porta, no com per exemple la de Nova York)



De tant en tant et vas trobant pel camí edificis amb aquestes teulades tan característiques xineses. Pel que vaig llegir a la guia, els americans van fer la vida impossible als primers xinesos que van arribar als EEUU, posant-lis normes absurdes (com no poder fer servir pèrtigues per transportar galledes), o fent-lis pagar per tot (per treballar a les mines havien de pagar...). Però van aguantar i ara allà estan!


De sortida de China Town vaig passar pel costat d'un edifici que em va agradar molt que està al Financial Distric i tot i que no hi vaig entrar gaire més a aquest barri, ja que ahir preferia anar-me'n pel port a entrar-me en el món dels gratacels, hi vaig fer varies fotos! aquest edifici és el Transamerica Pyramid, i com molt bé indica el seu nom, té forma de piràmide!! és molt sorprenent, la veritat!!!! i un gran punt de referència per la gent que, com jo, tenim el sentit de la orientació allà on l'esquena perd el seu nom...